Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(10)
Form of Work
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(9)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia w Nędzy
(10)
Author
Borkowska Hanna
(3)
Legrand Gérard (1927-1999)
(2)
Zuffi Stefano
(2)
Zuffi Stefano (1961- )
(2)
Cabanne Pierre
(1)
Durand Jannic
(1)
Gilewski Wojciech
(1)
Majewska Agnieszka
(1)
Melli Filippo
(1)
Szulczewska Hanna
(1)
Tuffelli Nicole
(1)
Waleńczak Igor
(1)
Wrzosek Piotr
(1)
Year
2000 - 2009
(10)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
Sztuka
(6)
Malarze
(4)
Barok
(1)
Canova, Antonio (1757-1822)
(1)
Chardin, Jean-Baptiste Siméon (1699-1779)
(1)
Cézanne, Paul (1839-1906)
(1)
Degas, Edgar (1834-1917)
(1)
Gauguin, Paul (1848-1903)
(1)
Goya, Francisco (1746-1828)
(1)
Klasycyzm
(1)
Malarstwo
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Manet, Eduardo (1930- )
(1)
Monet, Claude (1840-1926)
(1)
Rembrandt (1606-1669)
(1)
Renesans
(1)
Reni, Guido (1575-1642)
(1)
Romantyzm
(1)
Rubens, Peter Paul (1577-1640)
(1)
Rzeźba
(1)
Secesja
(1)
Vermeer van Delft, Jan (1632-1675)
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Genre/Form
Historia
(8)
Biografie
(4)
Malarstwo
(3)
Sztuka
(3)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(1)
10 results Filter
Book
In basket
Metropolitan Museum : Nowy Jork / redaktor naczelny Filippo Melli ; tłumaczenie Hanna Szulczewska. - Warszawa : HPS, 2007. - 141, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Wielkie Muzea)
Rzeczpospolita przedstawia ekskluzywną kolekcję prezentującą zbiory największych muzeów i galerii na świecie. Składa się na nią 25 pięknie wydanych albumów, opracowanych przez wybitnych znawców sztuki. Każdy tom zawiera opis i krótką historię obiektu, charakterystykę najważniejszych eksponatów, notki o artystach oraz kolorowe reprodukcje na 144 stronach. [Źródło: lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 75 (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka średniowiecza / Jannic Durand ; [tłumaczył Piotr Wrzosek]. - Warszawa : Rzeczpospolita : HPS, cop. 2007. - 143, [1] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 45)
Termin "gotycki", czyli "barbarzyński", stosowany przez współczesnych Rafaela i klasyków wobec całej sztuki średniowiecznej, dawno już zatracił wydźwięk pejoratywny, dziś bowiem wiemy, jak bogata i pełna kontrastów była to epoka. Sztuka średniowiecza przypomina, że przez ponad dziesięć stuleci europejska twórczość artystyczna dawała świadectwo niewyczerpanej wyobraźni twórców w dziedzinach architektury, rzeźby, malarstwa i sztuki użytkowej, obejmując czasy wędrówki ludów, renesansu karolińskiego, stylu romańskiego i gotyku. Od sklepienia romańskiego po ostrołuki i kamienne koronki stylu flamboyant dokonała się niezwykła ewolucja. Podczas gdy iluminacja ustępuje pola książce drukowanej, pierwsze elementy renesansu nakładają się na wyrafinowanie schyłkowego gotyku. Jest to okres przejściowy między arcydziełami anonimowymi, jak Ewangeliarz Godeskalka i Ewangeliarz Ebbona, portal w Saint-Genis-des-Fontaines, tkanina z Bayeux czy nawet katedra w Chartres, a sygnowanymi przez artystów tak wybitnych, jak Mikołaj z Verdun, Duccio di Buoninsegna, Giovanni Pisano, Simone Martini, Jean Fouquest czy Claus Sluter. Także realizm flamandzki należy do sztuki schyłkowego średniowiecza, podczas gdy Włochy ogarnia już renesans.[źródło: okładka].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
All copies are currently unavailable: sygn. 7
Book
In basket
Sztuka renesansu / Gérard Legrand ; [tłumaczyła Ewa Pfeifer]. - Warszawa : Rzeczpospolita : HPS, 2007. - 143, [1] strony : ilustracje ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 46)
Kolebką renesansu była w XV wieku Toskania, skąd rozprzestrzenił się on najpierw na całe Włochy, a następnie wywarł wpływ na kulturę i sztukę europejską. Renesans, zjawisko rewolucyjne w historii myśli, odciął się od wartości średniowiecznych, znajdując oparcie w nawiązaniu do ponownie odkrytej myśli starożytnej. Wywodząc się z humanizmu, umieścił człowieka w centrum uwagi. W sztuce renesansu podejmującej sprawy swojej epoki znalazł odbicie obraz społeczeństwa coraz bardziej zlaicyzowanego. Sztuka renesansu stanowiła też symbol i narzędzie różnego rodzaju władzy dające jej możliwość prezentowania swej hegemonii i bogactwa. Renesansowe dzieła są świadectwem czasów, kiedy granice między różnymi dyscyplinami, naukami i dziedzinami sztuki nie były tak wyraźne jak dziś. Malarze byli zarazem rzeźbiarzami i architektami, jak Michał Anioł, bądź też inżynierami i uczonymi, jak Piero della Francesca i Leonardo da Vinci. Jako wyraz rewolucji artystycznej sztuka renesansu nie stanowiła monolitu. Dwa wieki rozwoju prowadziły do wynalezienia perspektywy do manierystycznych deformacji Pontorma i Parmigianina. Renesans znalazł specyficzny wyraz we Francji (szkoła Fontainebleau), w Niderlandach (Bruegel Starszy i Quentin Metsys), w Anglii oraz Niemczech (Durer). Wreszcie, renesans po raz pierwszy od czasów starożytnych uznał przynajmniej równorzędną, jeśli nie wyższą, pozycję artysty w społeczeństwie, otwierając tym samym drogę do współczesnej koncepcji sztuki. [źródło: okładka].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 7 (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka romantyzmu / Gérard Legrand ; [tłumaczył Igor Waleńczak]. - Warszawa : Rzeczpospolita : HPS, cop. 2007. - 143, [1] strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 48)
Sztuka romantyzmu pojawia się jednocześnie w Niemczech, Anglii i w prądach intelektualnych wyrosłych z rewolucji francuskiej. Panuje w całej Europie przez pierwszą połowę XIX wieku. Wyłania się ze sprzeczności epoki, którą cechuje jednocześnie neoklasycyzm, nawrót zainteresowania narodowymi zabytkami, wpływ rodzącej się właśnie powieści, powrót do natury. Sztuka romantyzmu podkreśla ścisły związek romantyzmu z politycznym i społecznym kontekstem epoki. Pokazuje, w jaki sposób chęć poświęcenia się swojej sztuce i ludzkości popycha artystów romantycznych poza granice akademizmu. O ile malarze - od Caspara Davida Friedricha po Turnera, poprzez Davida, Goyę, Gericaulta, Delacroix czy nawet Ingres'a - odgrywają pierwszoplanową rolę, graficy, jak Achille Deveria czy Gustave Dore, są również nierozerwalną częścią romantyzmu. "Romantyzm znajduje się jeszcze w procesie stwarzania się, ba, to właśnie jest jego właściwą istotą, że może on tylko wiecznie stawać się, nigdy nie dochodząc skończoności" - prorokował Schlegel. Zawierając w sobie ziarno artystycznej nowoczesności, romantyzm był bowiem w sztuce bardziej stanem ducha niż ukształtowanym ruchem. [źródło: okładka].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 7 (1 egz.)
Book
In basket
(Klasycy Sztuki ; 41)
A - Dek. Nowa seria, poświęcona wielkim mistrzom i kierunkom w malarstwie od średniowiecza do końca XX wieku, przedstawia kluczowe momenty w historii sztuki zachodnioeuropejskiej. Z treścią każdego tomu, zawierającego syntetycznie przedstawione informacje i ponad 300 barwnych ilustracji, można zapoznać się na trzy sposoby: przyjmując za punkt wyjścia życie i twórczość artysty, kontekst historyczny i artystyczny lub analizę poszczególnych dzieł. Korzystanie z książki ułatwiają kolorowe paski na marginesie każdej strony. [źródło: https://www.gandalf.com.pl/b/wielki-slownik-malarzy-i/].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 7 (1 egz.)
Book
In basket
(Klasycy Sztuki ; 44)
Rau - Z. Nowa seria, poświęcona wielkim mistrzom i kierunkom w malarstwie od średniowiecza do końca XX wieku, przedstawia kluczowe momenty w historii sztuki zachodnioeuropejskiej. Z treścią każdego tomu, zawierającego syntetycznie przedstawione informacje i ponad 300 barwnych ilustracji, można zapoznać się na trzy sposoby: przyjmując za punkt wyjścia życie i twórczość artysty, kontekst historyczny i artystyczny lub analizę poszczególnych dzieł. Korzystanie z książki ułatwiają kolorowe paski na marginesie każdej strony. [źródło: https://www.gandalf.com.pl/b/wielki-slownik-malarzy-iv/].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 75 (1 egz.)
Book
In basket
Wielki słownik malarzy. Tom 2, Del-Lég / Stefano Zuffi ; tłumaczenie Agnieszka Majewska. - Warszawa : Rzeczpospolita : HPS, 2006. - 125 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 42)
Del - Leg. Nowa seria, poświęcona wielkim mistrzom i kierunkom w malarstwie od średniowiecza do końca XX wieku, przedstawia kluczowe momenty w historii sztuki zachodnioeuropejskiej. Z treścią każdego tomu, zawierającego syntetycznie przedstawione informacje i ponad 300 barwnych ilustracji, można zapoznać się na trzy sposoby: przyjmując za punkt wyjścia życie i twórczość artysty, kontekst historyczny i artystyczny lub analizę poszczególnych dzieł. Korzystanie z książki ułatwiają kolorowe paski na marginesie każdej strony. [źródło: https://www.gandalf.com.pl/b/wielki-slownik-malarzy-ii/].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 75 (1 egz.)
Book
In basket
Wielki słownik malarzy. Tom 3, Len-Raf / [tekst Stefano Zuffi ; tłumaczenie Hanna Borkowska]. - Warszawa : Rzeczpospolita : HPS, cop. 2006. - 125, [1] stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 43)
Seria, poświęcona wielkim mistrzom i kierunkom w malarstwie od średniowiecza do końca XX wieku, przedstawia najważniejsze momenty w historii sztuki zachodnioeuropejskiej. Tom 3 prezentuje artystów od Le Naina do Rafaela. źródło opisu: http://www.matras.pl/wielki-slownik-malarzy-tom-3.html
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 75 (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka baroku i klasycyzmu / Pierre Cabanne ; tłumaczyła Beata Geppert. - Warszawa : Rzeczypospolita HPS, 2007. - 143 strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Klasycy sztuki,47.)
Barok i klasycyzm podzieliły między siebie Europę XVII wieku. Zrodzony we Włoszech, w wyniku dążenia Kościoła do ożywienia wiary katolickiej, barok czasów kontrreformacji cechuje upodobanie do krzywizn, niespokojnych kompozycji, przeładowania, ruchu, natłoku postaci wykraczających poza ramy i obejmujących w posiadanie całe otoczenie. Natomiast klasycyzm preferuje linie proste, surowość, powściągliwość i rozum. Klasycyzm - wyrażający się przede wszystkim w architekturze, tak jak barok odnajdował się w malarstwie i sztukach dekoratorskich - to zjawisko typowo francuskie, w przeciwieństwie do międzynarodowego charakteru baroku, rozwijającego się przede wszystkim we Włoszech, ale również w Hiszpanii, Flandrii, Niemczech i Ameryce Południowej. Książka Cabanne'a pokazuje, że pomimo znacznych rozbieżności, oba te nurty wyrażają podobną chęć przedstawiania rzeczywistości w celu wychwalania czy to potęgi monarchy, czy też potęgi Kościoła. [źródło: okładka].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 7 (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka XIX wieku / Nicole Tuffelli ; [tłumaczył Wojciech Gilewski]. - Warszawa : Wydawnictwo HPS, cop. 2007. - 143 strony : il.ustracje kolorowe ; 26 cm.
(Klasycy Sztuki ; 49)
W drugiej połowie XIX wieku rewolucja przemysłowa wywołuje nagłą zmianę sposobu myślenia. Dochodzi do zmiany percepcji artystycznej. Fascynacja historią, cechująca sztukę akademicką, ustępuje miejsca konfrontacji pomiędzy przeszłością a teraźniejszością, które charakteryzują czasy nowoczesne. "Trzeba być malarzem swego czasu i przedstawić to, co się widzi" - twierdzi Manet. Realizm, impesjonizm, symbolizm, Art Nouveau przewijają się kolejno przez tę część wieku. Wielcy artyści biorą udział w tej debacie: Courbet i Rodin, ale też Manet, Monet, Gauguin czy van Gogh. Artyści ci chcą się uwolnić od stylistycznych odniesień do przeszłości. Najpierw przez nowość tematyki: swoje tematy czerpią z rzeczywistości społecznej, nie bacząc na "akademickie piękno". Także przez nowe sposoby malowania: nad doskonale modelowane postacie z przeszłości przedkładają oni non finito, ulotne wrażenie. Atelier zastępują plenerem, pracą nad motywem. Domagają się dla siebie nowej roli: artysta nie jest już malarzem historii, portretów, pejzaży, ale świadkiem wszechświata. [źródło: okładka].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia w Nędzy
There are copies available to loan: sygn. 7P (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again